Copii sănătoși și inteligenți cu Möller’s!

Ii dai copilului tău ulei de ficat de cod încă de la 1 lună? Haideți să descoperim împreună de ce 1 linguriță de Möller’s în fiecare zi are beneficii mari pentru sănătatea copilului!

Administrarea uleiului de ficat de cod în timpul sarcinii și al alăptării și mai apoi sugarului începând de la 4 săptămâni, joacă un rol extrem de important în dezvoltarea mentală a copiilor. Studiile clinice au dovedit că acizii grași esențiali Omega-3 din uleiul de ficat de cod cresc coeficientul de inteligență al copiilor și ameliorează tulburarile neurologice, precum deficitul de atentie și îmbunătățesc vederea. Pentru că acizii grași esentiali Omega-3 nu sunt secretați natural și dieta modernă este săracă în acești nutrienți, este nevoie de aport extern.

Descoperite în urmă cu mii de ani, proprietățile benefice ale uleiului de ficat de cod au fost confirmate astăzi de foarte multe studii clinice. Locuitorii de pe coasta de Vest a Norvegiei, țara care a pus bazele producției moderne de ulei de ficat de cod, se îmbolnăveau foarte rar, tocmai datorită consumului frecvent. Secretul îl reprezintă cea mai bună combinație de acizi grași esențiali Omega-3 naturali, nutrienți ce contribuie la formarea celulelor și au efecte dovedite asupra inimii și a sistemului nervos central, alături de vitaminele D, A si E.

Recomandat de la 4 săptămâni de viață

În Norvegia, țara-mamă a uleiului de ficat de cod, Consiliul Național pentru Nutriție recomandă administrarea acestuia oricarei persoane, începând cu sugari de la 4 săptămâni, până la vârste avansate, fără întrerupere. Pe lângă acizii grași Omega-3, cu efecte dovedite asupra sistemului nervos central, uleiul de ficat de cod conține și vitaminele D, A și E, esențiale pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor.

“Acizii grași esențiali polinesaturați cu catenă lungă (prescurtat LC – PUFA) sunt componente structurale vitale ale membranelor celulare umane, cu multiple efecte benefice asupra sănătații, active din perioada prenatală, cu rol esențial în programarea dezvoltării și sănătății ulterioare”, explică Conf. Dr. Victoria Hurduc, medic primar pediatru în cadrul Spitalului de Copii “Victor Gomoiu*.

Uleiul de ficat de cod îmbogățește laptele matern cu Omega-3

Doi dintre acizii grași de tip Omega-3 sunt extrem de importanți: acidul eicosapentaenoic/EPA și acidul docosahexaenoic/DHA, de aceea este nevoie sa verificați eticheta oricarui produs, să fie în concentrație de minimum 1 gram. Aportul de acizi grași esențiali de tip DHA este foarte important pentru o bună dezvoltare a sistemului nervos central al fătului, fiind asimilat cu precadere în ultimul trimestru de sarcină. Și asta pentru că nivelul creșterii cerebrale atinge un nivel maxim în ultimul trimestru de sarcină și în primii 2 ani de viață ai copilului.

“În perioada intrauterină, acidul docohexaenoic (DHA) este încorporat în cantitate apreciabilă în sistemul nervos al fătului, cu o acumulare accelerată în ultimul trimestru de sarcină (30-45 mg/zi), fapt ce impune un aport matern de minimum de 200 mg DHA/zi. După naștere, transferul de la mamă la făt de DHA este suplinit de laptele matern, care asigură o cantitate de 10-15 mg/Kg/zi, aportul recomandat pentru sugari. Studiile subliniază faptul că secretia DHA în laptele uman este strâns legată de aportul dietetic matern, insuficient în condițiile dietei vegetariene”, adaugă Conf. Dr. Victoria Hurduc.

Reduce riscul de naștere prematură și crește IQ-ul

Un studiu publicat recent în British Journal of Nutrition a dovedit că administrarea zilnică de DHA în cazul femeilor care alaptează crește conținutul de acizi grași din laptele matern cu 2%. În plus, administrarea zilnică de DHA reduce riscul nașterii premature cu 31% pentru sarcinile normale și cu 61% pentru sarcinile cu risc. Deficitul timpuriu al acizilor grași esențiali, îndeosebi DHA, are efecte negative cognitive și comportamentale semnificative, pe termen lung.

“Studiile relevă faptul că aportul matern suplimentar de PUFA, administrat prenatal, în ultimul trimestru de sarcină și în perioada alăptării (ulei de pește, 10 ml/zi), ameliorează coeficientul inteligenței copilului la vârsta de 4 ani cu 4,1 puncte”, conchide medicul pediatru.

Alte efecte benefice ale uleiului de ficat de cod la sugari și copii

  • Mai puține răceli în timpul lunilor de iarnă;
  • Creșterea acuității vizuale – DHA reprezintă 60-80% din totalul acizilor polinesaturați din structura fotoreceptorilor retinieni, cu rol demonstrat în îmbunătățirea vederii;
  • Risc mai mic de diabet de tip I – boală cronică autoimună cu debut în copilărie;

Cum se administrează uleiul de ficat de cod la sugari

  • Începe în primele zile numai cu câteva picături și crește gradual până la 2,5 ml, apoi la 5 ml / zi (1 linguriță), până la vârsta de 6 luni
  • La copiii peste 6 luni, doza zilnică recomandată este de 5 ml / zi (1 linguriță)
  • Sugarii sunt obișnuiți cu lapte la temperatura corpului, de aceea poți încălzi în apa caldă lingurița înainte să torni uleiul de ficat de cod

Cum alegi cel mai bun ulei de ficat de cod

  • Cantitatea de acizi grați esențiali din doza zilnica recomandată: asigură-te ca produsul are doză mare de acizi grați esențiali Omega-3, în special de DHA si EPA, de minimum 1 gram (în general, forma lichidă are concentrație mult mai mare de DHA și EPA decât capsulele);
  • Materie primă (peștele din care provine uleiul) de calitate: este de preferat ca peștele să provină din ape reci, nordice (cele mai curate ape reci de pe glob), întrucât nivelul de toxine și de impurități din apele din care este pescuit influentează calitatea produsului final;
  • Nivelul de vitamine D, A, E: asigură-te că uleiul de ficat de cod conține doza optimă de vitamina D, ideal 400 UI, doza profilactică recomandată de ghidurile de specialitate;
  • Gust plăcut: dacă produsul este pur, produs la cele mai înalte standarde, textura uleiului este fină, iar gustul este plăcut, copiii se vor obisnui repede cu administrarea zilnică.

*Conf. Univ. Dr. Victoria Hurduc, medic primar pediatru
Doctor în științe medicale

Competență Gastroenterologie Pediatrică și Ecografie Generală
Șef de secție la Sp. Clinic de copii „Dr. V. Gomoiu”
Preșendinte Comisie Nutriție – SRGHNP (Societatea Română de Gastroenterologie, Hepatologie și Nutriție Pediatrică)

Posted in , ,

Möller’s România

105 Comments

  1. Catalina on noiembrie 23, 2019 at 3:29 pm

    Buna ziua! Am o fetita de 6 ani și 4 luni și ii plac foarte mult peștișorii gumati. Azi fără sa îmi spună in loc de 2 peștișori a mâncat aprox 7. As vrea sa știu ce pericol exista in aceasta situație.
    Va Multumesc pentru răspuns.

    • mollers on noiembrie 25, 2019 at 6:35 am

      Buna ziua,

      Nu este nici un pericol in afara de faptul ca s-ar putea sa faca diaree. Sa o urmariti zilele urmatoare / evident faceti o pauza de la pestisori.

      Toate bune
      Moller’s Romania

  2. Gabriela on noiembrie 21, 2019 at 1:46 pm

    Buna ,
    Care ulei de peste îmi recomandați pt un băiețel de 4 ani, stări de irascibilitate, imunitate scăzută?
    Mulțumesc

    • mollers on noiembrie 23, 2019 at 8:19 am

      Buna ziua,
      ii puteti da orice varianta de sticla, concentratia de acizi grasi Omega-3 (DHA si EPA) este similara, difera doar gustul (lamaie, tutti-frutti, mere verzi, fara niciun fel de aroma) ce stiti ca ii place mai mult.

      Puteti sa ii dati o doza putin mai mare, 10 ml / zi pe perioade lungi de timp, discutati si cu pediatrul copilului.

      Va stam la dispozitie pentru intrebari.
      Toate bune,
      Echipa Moller’s Romania

  3. Hudrea on noiembrie 5, 2019 at 6:14 am

    Bună ziua.Pentru adulți care variantă este mai bună ?

    • mollers on noiembrie 6, 2019 at 4:37 am

      Buna ziua,
      depinde ce indicatie tintiti. De ex, pentru functia cardiovasculara (trigliceride, reglarea tensiunii arteriale) -> Moller’s Omegacore (are concentratie mare de DHA si EPA).

      Pentru intretinere zilnica -> Moller’s Forte, intrucit are si vit D.

      Dintre sticle -> puteti incerca fie cu lamaie, fie cu mere verzi.

      Toate bune,
      Moller’s Romania

  4. Ada on octombrie 30, 2019 at 8:19 pm

    Mollers forte capsule, contine aceleasi ingrediente ca si siropul tutti fruti? Se poate administra copiilor de 7 ani, o capsula sau 2 pe zi? ( nu are probleme cu inghititul lor) multumesc

    • mollers on noiembrie 6, 2019 at 4:34 am

      Buna ziua,
      Moller’s Forte capsule contin si ulei de ficat de cod, insa concentratia de EPA si DHA este mai mica decit la ulei (forma lichida). Nu se poate tehnic vorbind sa se pastreze aceeasi concentratie la capsule ca la ulei (nu numai la Moller’s – ci in general).

      Intrucit copilul are peste 6 ani ii puteti da fara probleme capsule, 2 / zi.

      Toate bune,
      Moller’s Romania

    • mollers on noiembrie 8, 2019 at 12:06 pm

      Buna ziua,

      Da, aceleasi ingrediente (mai putin vit A0). Pe de alta parte, concentratia de DHA si EPA (cei 2 cei mai importanti acizi grasi Omega-3) este mai mica la caps Forte decit la orice varianta de ulei de ficat de cod Moller’s -> tehnic nu se poate adauga in capsule aceeasi concentratie.

      Nivelul de vit D este similar – 400 UI (unitati internationale).

      In concluzie, cel mai bine este sa ii dati varianta lichida. Daca nu vrea, mergeti pe 2 caps Forte / zi.

      Toate bune
      Moller’s Romania

  5. Loredana on octombrie 24, 2019 at 4:59 pm

    Buna seara am un baietel de 2ani si 4 luni…de cand l am dat la camin nu mai scap de raceli rosu in gat puroi in gat febra etc….vreau ceva pt imunitate ca nu mai pooot….l am indopat cu antibiotice si alte medicamente. Ce mi recomandati si in ce cantitati pt imunitate? Multumesc din suflet

    • mollers on octombrie 25, 2019 at 5:27 am

      Buna ziua,
      sa va traiasca!

      Va sfatuim sa ii dati Moller’s Pure Mom & Baby, 5 ml / zi, sticla o tineti la frigider dupa deschidere. Ar trebui sa ii dati pe toata perioada rece (sept – aprilie). Puseul acut nu ii va trece imediat cu Moller’s (pentru acest lucru discutati cu pediatrul) insa in timp ii va creste semnificativ imunitatea, episoadele de raceala se vor spatia, tonusul va fi mult mai bun.

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune
      Moller’s Romania

  6. Elena on octombrie 20, 2019 at 8:42 pm

    Buna seara!Pt o fetiță de 9 ani ce varianta imi recomandați pentru memorie si imunitate?Nu influențează în nici un fel creșterea in greutate?Si as dorii să luăm si noi părinții

    • mollers on octombrie 21, 2019 at 6:06 am

      Buna ziua,
      pt fetita cel mai indicat este uleiul de ficat de cod – orice sticla (cantitatea de acizi grasi Omega-3 este similara, difera doar aroma -> lamaie, tutti-frutti, mere verzi, nici o aroma).

      Uleiul de ficat de cod nu determina cresterea in greutate / nici nu da pofta de mincare, ci dimpotriva: e recomandat de ex. in curele de slabire si pentru sportivi. Unele studii mentioneaza de ex. chiar cresterea masei musculare, atenuarea senzatiei de foame, etc.

      Pentru adulti: pentru comoditate puteti imparti aceeasi sticla cu fetita -> cite 10 ml/ zi (luati toti din sticla tinuta la frigider). Daca preferati capsule va recomandam:
      – Moller’s Forte (pentru intretinere)
      – Moller’s Omegacore daca aveti probleme cardiovasculare.

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune,
      Moller’s Romania

  7. Cosmina on octombrie 16, 2019 at 2:01 pm

    Buna ziua
    Instructiunile spun 5 ml/ zi ( 1 lingurita ) pentru adulti si copii.
    Am 2 nedumeriri :
    5ml masurati cu seringa inseamna o lingura foarte mare nicidecum 1 lingurita
    De ce se recomanda aceeasi doza si pentru copii ca si pentru adulti ?
    Multumesc

    • mollers on octombrie 21, 2019 at 5:59 am

      Buna ziua,

      sa o luam pe rind:
      1. lingurita/ 5 ml -> o lingurita clasica are 5 ml (lingura are 10 ml). E drept ca linguritele acestea noi mai plate (gen Ikea) au mai putin. Pentru evitarea dubiilor recomandam masurarea cu o seringa dozatoare (insa direct cu uleiul de ficat de cod, intrucit daca masurati cu alt lichid masuratoarea nu va fi corecta.

      2. Ani la rind se mergea pe aceeasi doza astfel incit si copilul si adultul sa aiba min. de acizi grasi Omega-3 din suplimentare si restul din alimentatie (se presupune ca adultul maninca mai des peste gras – somon, ton, sardine etc.) De curind producatorul norvegian a aliniat dozele la noile cerinte din protocoalele de specialitate, respectiv a ridicat recomandarea zilnica la 10 ml pe zi pt copiii de peste 11 ani si adulti.

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune
      Moller’s Romania

  8. Roxana on octombrie 13, 2019 at 7:10 pm

    Cand este mai indicat sa il administram copiilor dimineata sau seara?

    • mollers on octombrie 14, 2019 at 9:24 am

      Buna ziua,

      nu exista un studiu clinic reprezentativ cu ora de administrare. Medicii cu care colaboram noi recomanda administrarea in timpul diminetii pentru a crea o rutina mai mult.

      Toate bune
      Moller’s Romania

    • Burlacu Gabriela on octombrie 16, 2019 at 10:53 am

      Buna ziua. Pe ce perioada se administreaza ulei de cod la copii?

      • mollers on octombrie 21, 2019 at 5:54 am

        Buna ziua,
        Consiliul National de Nutritie din Norvegia recomanda aportul zilnic, neintrerupt, de ulei de ficat de cod oricarei persoane sanatoase incepind de la 4 saptamini si pina la virste avansate – intrucit organismul uman nu poate sintetiza acizii grasa Omega-3 (aport extern din alimentatie).

        In Romania pediatrii recomanda uleiul de ficat pe toata perioada rece (sept – aprilie), cite 5-10 / zi, in functie de virsta / indicatii. Daca copilul trebuie sa ia si pe perioada verii se poate fara probleme.

        Va mai asteptam cu intrebari.
        Toate bune
        Moller’s Romania

  9. Claudia on octombrie 2, 2019 at 7:48 pm

    BunA seara.M’i sa recomandat pentru imunitate muller cu gust se lămâie de doamna pediatra pentru imunitate puternica pe timpul grădiniței.Problema este ca nu agrează gustul de lămâie absolut deloooooc,și pana se termina sticla sa o iau pe cea de tutti frutti as vrea sa stiu dacă îl pot amesteca in băutura sau mâncare….sau trebui dat neaparat in stare pura ?😅Va mulțumesc!!!

  10. Hudrea on septembrie 29, 2019 at 5:58 pm

    Bună seara.As avea o intrebare,uleiu constipa?

    • mollers on septembrie 29, 2019 at 6:10 pm

      Buna seara,

      nu da probleme de acest gen.

      Toate bune,
      Echipa Moller’s Romania

  11. Hudrea on septembrie 27, 2019 at 4:02 am

    De ce trebuie ținut la rece?

    • mollers on septembrie 27, 2019 at 6:34 am

      Fiind un produs natural fara conservanti (doar vit E este folosita pe post de conservant) uleiul de ficat de cod oxideaza in timp. La fabrica la Olso este ambalat in atmosfera protejata (cind se inchide ermetic sticla), insa odata desfacut dopul incepe acest proces de oxidare. Tinutul la frigider ajuta la prelungirea duratei de viata a produsului.

      In plus, uleiul de la frigider are gust mai bun (mai usor de administrat).

      Va stam la dispozitie pentru alte intrebari.
      Toate bune,
      Echipa Moller’s Romania

  12. Zamfir Alina Elena on septembrie 19, 2019 at 12:43 pm

    Buna ziua! Am si eu o intrebare, am un baietel de 6 ani si jumatate si este foarte activ, agitat si nervos, eu ii dau mollers sirop cu aroma tutti frutti 5ml dimineata, ii pot creste doza la 10 ml pe zi? 5ml ziua si 5 ml seara? Va multumesc frumos!

    • mollers on septembrie 19, 2019 at 4:31 pm

      Buna ziua,
      da, fara probleme puteti creste doza la 10 ml / zi – pentru usurinta in administrare puteti sa ii dati doza 1 singura data pe zi. In paralel sa nu ii mai dati un alt supliment de vit D – intrucit aveti deja 800 UI (unitati internationale/ zi).

      In timp comportamentul copilului se va ameliora, discutati si cu pediatrul copilului pentru o evaluare riguroasa.

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune,
      Moller’s Romania

  13. Ana Maria Dumitru on septembrie 13, 2019 at 5:50 am

    Buna Ziua, am un baietel de 11 luni care are alergii. Am cumpărat varianta Pure Mom & Baby -este sigura in acest caz?
    Va mulțumesc mult!

    • mollers on septembrie 13, 2019 at 7:23 am

      Buna ziua,
      ati ales cea mai buna varianta! Da – se poate administra copiilor cu alergii, este cea mai pura forma de ulei de ficat de cod la ora actuala. Noi avem medici alergologi care recomanda cu succes Moller’s Pure Mom & Baby.

      Incepeti treptat, cu citeva picaturi pe zi, ridicati treptat doza pina ajungeti la 5 ml/ zi. Supravegheati copilul si discutati si cu alergologul.

      Va stam la dispozitie pentru intrebari.
      Toate bune,
      Moller’s Romania

  14. Anghelescu Adina on septembrie 8, 2019 at 7:09 pm

    Buna seara! Pentru imunizare fetiță 12 ani,ce îmi recomandați sa ii dau in paralel cu produsul dvs,astfel încât sa aibe tot ce ii trebuie unui copil,pentru o dezvoltare corecta? Un complex de vitamine ,calciu? Produsul dvs.este contraindicat in vreun fel,in combinație cu altceva? Mulțumesc anticipat! Aștept răspunsul dvs.,cu nerăbdare.!

    • mollers on septembrie 10, 2019 at 6:50 am

      Buna ziua,

      Pentru orice vitamine sfatul nostru este sa discutati in primul rind cu pediatrul copilului.

      Fiind un produs natural, Moller’s nu interactioneaza cu alte medicamente / se poate asocia fara probleme cu orice. Unde trebuie sa tineti cont insa este la cantitatea de vitamine / zi. De ex. daca ii dati Moller’s (care contine si vit D) – sa nu ii mai dati si alta vitamina D in paralel decit daca medicul i-a recomandat o doza mare de vit D/ zi. 5 ml Moller’s (aprox. 1 lingurita) contin si 400 UI vit D (doza profilactica in Romania).

      Daca vreti sa ii asociati pe timpul rece si un al complex de Ca/ altele -> se poate fara probleme.

      Va mai asteptam cu intrebari!
      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

  15. Georgiana on martie 25, 2019 at 9:35 am

    Bună ziua. Am luat ulei de peste moeller tutii fruti și pe el scrie ca de la 3 ani. Îl pot da la un copil de 2 ani și 3 luni?

    • mollers on martie 25, 2019 at 6:29 pm

      Buna ziua,

      practic, concentratia este similara cu cea a lui Moller’s lemon (care se administreaza de la 4 saptamini). Datorita aromei care are in compozitie si capsuni / fructe de padure, producatorul norvegian a ridicat limita de administrare de la 3 ani- sa previna riscul alergiilor.

      In practica avem multi pediatri care recomanda forma tutti-frutti inainte de 3 ani daca copilul nu este alergic / a mincat capsuni / nu are istoric de atopie.

      In concluzie, daca copilul nu este alergic la capsuni / fructe de padure, ii puteti da fara probleme varianta tutti-frutti.

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune
      Echipa Moller’s

  16. Crina on decembrie 17, 2018 at 7:37 pm

    Buna ,băiatul meu de 9 ani îmi răcește des fata de ceilalți colegi ai lui din clasa.are și astm bronșic alergic,.iam dat septilin de foarte mult timp,mai multe ptr imunitate,dar sunt apa de ploaie,.cineva mia zis sai dau omega 3,.dar nu știu de care.puteti recomanda dv de care omega sai dau.?

    • mollers on decembrie 18, 2018 at 7:50 am

      Buna ziua,
      da, pentru imunitate scazuta si fond alergic aportul de acizi grasi polinesaturati Omega-3 este benefic.
      Recomandarea noastra este sa ii dati orice forma lichida Moller’s (oricare din cele 3 sticle, concentratia e aceeasi, difera doar gustul: fara nici o aroma, cu lamaie sau tutti-frutti). 5 ml (1 lingurita) contin o concentratie mare de DHA si EPA (acizii grasi Omega-3 care ne intereseaza). Sticla o tineti la frigider dupa deschidere, sa ii dati sa bea ceva imediat dupa administrare sa nu ramina cu gust uleios.
      Moller’s nu este un tratament pentru faza acuta, trebuie luat a la long -> in timp veti observa mult mai putine episoade de raceala. In general pediatrii recomanda pe toata durata sezonului rece (sept – martie), insa puteti sa ii dati si pe timpul verii daca este necesar.

      Va mai asteptam cu intrebari, multa sanatate!
      Echipa Moller’s Romania

      • Camy on februarie 21, 2019 at 10:28 pm

        Buna seara am o fetita de 5 ani am folosit uleiul de peste cu arome ,dar iam facut un set de analize la sange si are timpul de sangerare si si viteza sangelui marite ,pot sai mai dau ulei de peste .

        • mollers on februarie 22, 2019 at 6:45 am

          Buna ziua, sa va traiasca!

          Practic Moller’s nu are influenta asupra timpului de coagulare / viteza singelui, insa cel mai bine este sa discutati cu pediatrul copilului.

          Toate bune
          Moller’s Romania

  17. Lupu on noiembrie 5, 2018 at 11:01 am

    Buna ziua!Pt un baiat de 14 ani..ce recomandati?capsule sau tot varianta lichida?

    • mollers on noiembrie 5, 2018 at 6:03 pm

      Buna ziua,
      ii puteti da fie orice varianta lichida (intrucit au concentratie mare de DHA si EPA – cei mai importanti acizi grasi Omega-3) sau, daca nu mai vrea, fara probleme Moller’s Forte cu cod liver oil (capsule), nu au o concentratie asa mare de DHA si EPA, insa de asemenea contin 400 UI vit D -> il ajuta la o crestere si dezvoltare sanatoasa.

      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

  18. Nicoleta on octombrie 5, 2018 at 1:36 am

    Buna ziua,
    Pt un baietel de 9 ani, avand carenta de vitamina D, medicul ne – a recomandat suplimente Mollers cu D3, 800 UI. ce produs ar fi cel mai potrivit sa-i administram, cum completam pana la 800 UI?

    Multumesc

    • mollers on octombrie 5, 2018 at 12:18 pm

      Buna ziua,

      puteti sa ii dati 10 ml Moller’s cod liver oil Omega-3 (ce varianta credeti ca ii place mai mult, lemon, tutti-frutti, fara nici o aroma) -> si aveti exact 800 UI vit D / zi (10 ml = 1 lingura mai marisoara).

      Alternativ, puteti sa ii dati 5 ml Moller’s + 2 pestisori Moller’s Jelly Fishes (2 pestisori contin 400 UI).

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune
      Moller’s Romania

  19. Cristea lia on septembrie 29, 2018 at 3:28 pm

    Buna ziua pentru un baietel de 8 ani ce ma sfatiuti sa.i dau capsule sau sirop care este mai bun pentru el…va multumesc!

    • mollers on octombrie 1, 2018 at 8:25 am

      Buna ziua,
      cel mai bine este sa ii dati orice varianta Moller’s lichid, intrucit are o cantitate mare de acizi grasi Omega-3 (DHA si EPA) dar si 400 UI vit D.

      Pestisorii au o cantiate mai mica de DHA si EPA -> ii puteti da pe timpul verii / cind plecati de acasa in vacanta (sa nu plecati cu sticla).

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune
      Moller’s Romania

  20. Daniela G on august 10, 2018 at 7:24 pm

    Buna ziua! Locuiesc in Suedia, unde doza zilnica de vitamina D recomandata este de 400 UI. Din ce am citit, am vazut ca ati precizat ca 5 ml de ulei contin 400 UI. Insa pe sticla scrie ca pentru copii doza este de 2.5 ml si ca reprezinta 100% din doza zilnica recomandata de vitamina D.
    Eu am dat copiilor 5 ml cam de 1 an de zile, sper sa nu le fi dat prea multa vitamina D.
    Ce parere aveti?
    Multumesc!

    • mollers on august 11, 2018 at 4:25 am

      Buna ziua,

      Nici o grijă. Doza recomandata pe sticla de vitamina D este limita de jos stabilita de autoritatile europene – se presupune ca orice persoana sanatoasa are si un aport din alimentatie.

      Ghidurile de pediatrie din Romania indica minim 400 – 500 UI (este doza minima profilactica), pentru copiii mici, de la 1 an in sus (pe toata perioada cresterii) se merge pina la 1000 – 1200 UI / zi.

      Prin urmare nu trebuie sa va faceti griji, ati procedat foarte bine, puteti sa mergeti in continuare asa.

      Ce virste au copiii?

      Toate bune,
      Moller’s Romania

  21. Lavinia Avram on mai 15, 2018 at 2:35 pm

    Bună ziua,
    De aproape 2 luni, Ii dau fetiței mele de 3,5 luni, Moller’s tutti frutti. Refuza varianta de lămâie… și când am incercat varianta tutti frutti i-a plăcut.
    Acum am citit că e pentru copii peste 3 ani… e vreo problema?
    … și in paralel ii dau 2 picături de Vigantol… pediatrul nu a știut să imi spună dacă e prea multă vitamina D sau nu.
    Va rog sa mă sfătuiți ce sa fac in continuare.
    Mulțumesc!

    • mollers on mai 24, 2018 at 12:33 pm

      Buna ziua,
      practic varianta tutti-frutti este identica cu cea de lamaie, difera doar aroma. Varianta tutti-frutti se recomanda de la 3 ani ca o masura de extra siguranta din partea producatorului norvegian pentru a preveni potentialele alergii pe care copilul le-ar putea avea la aroma (contine si capsuni / fructe de padure).

      Daca fetitei i-a placut aceasta varianta / nu are istoric familial de atopie/ alergie la fructe de padure, ii puteti da fara probleme.

      Re. la vit. D: 2 picaturi Vigantol contin 1000 UI (unitati internationale vit D); 1 lingurita Moller’s (5 ml) contine 400 UI vit D. Prin urmare, sfatul nostru este sa mergeti in continuare cu 1 picatura Vigantol + 1 lingurita Moller’s (veti obtine astfel 900 UI vit D) – cantitatea optima pentru virsta fetitei.

      Va mai asteptam cu intrebari!
      Toate bune
      Echipa Moller’s

  22. Cîmpeanu Cristina on aprilie 20, 2018 at 5:40 pm

    Buna seara! Am cumpărat mollers cu aroma tutti frutti pot da fetiței de 1,8 luni cate 5 ml pe zi? Pe sticla scrie că se da copiilor peste 3 ani și sunt un pic in ceata

    • mollers on aprilie 22, 2018 at 3:45 pm

      Buna ziua,

      Producatorul norvegian a ridicat limita de virsta pentru tutti-frutti la 3 ani pentru a reduce / elimina riscul alergiilor (tutti-frutti are si capsuni / fructe de padure in aroma). Altfel, produsul este identic in ceea ce priveste concentratia de acizi grasi Omega-3 / vit D cu varianta lemon, care se administreaza de la 4 saptamini.

      Daca stiti ca fétita nu are fond alergic / i-ati dat capsuni / nu are antecedente familiale in acest sens, ii puteti da fara probleme (noi avem multi copii urmariti de pediatri care merg pe tutti-frutti fara probleme).

      Va sfatuim sa incepeti cu citeva picaturi / zi, urmariti, cresteti treptat doza pina ajungeti la 5 ml/ zi.

      Va mai asteptam cu intrebari!
      Toate bune,
      Echipa Moller’ Romania

  23. Cristina on februarie 21, 2018 at 12:29 pm

    Buna ziua
    Am o fetita de 5 luni. Ii administrez de la evital baby guard D3.
    As vrea sa uncep sa ii dau treptat 2,5 ml de ulei din ficat de cod de la Mollers ca pana la 6 luni sa ajung la 5 ml.
    As vrea sa stiu daca este vreo problema in legatura cu vit.d3?
    Este vreo restrictie tinand cont ca si uleiul are vit d?
    Multumesc frumos

    • mollers on februarie 21, 2018 at 12:35 pm

      Buna ziua,
      Sa va traiasca! 1 capsula Evital Baby Guard D3 contine 400 UI (unitati internationale vit D).

      1 lingurita Moller’s (5 ml) contine, pe linga acizii grasi Omega-3, si 400 UI vit D.

      Practic nu este nici o restrictie de a asocia Moller’s cu alte suplimente (Evital, Vigantol etc.) insa trebuie sa nu depasiti unitatile internationale / zi recomandate de medic.

      Daca pentru inceput v-a dat 400 UI / zi (doza profilactica in Romania) puteti sa mergeti doar pe Moller’s. Daca aveti nevoie de mai mult pe zi, fie puteti creste doza Moller’s, fie puteti sa ii dati in completare si altceva.

      Va mai asteptam cu intrebari,
      Toate bune,
      Echipa Moller’s Romania

  24. Adina on februarie 10, 2018 at 2:57 pm

    Buna ziua! Va rog sa imi spune-ti daca uleiul de ficat de cod ajuta la stoparea procesului de demineralizare a dinților copiilor sub un an?

    • mollers on februarie 11, 2018 at 12:09 pm

      Buna ziua,
      Moller’s – datorita continutului de vit D – ajuta la dezvoltarea sanatoasa a dintilor, insa nu are indicatie pentru demineralizare (de prima intentie in aceasta afectiune).

      E bine sa ii dati, eventual in paralel cu tratamentul prescris de medic, intrucit creste imunitatea (printre altele).

      Insa sa rezolvati tintit problema mentionata, discutati cu medicul stomatolog.

      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

      • Padureanu on martie 24, 2018 at 7:54 pm

        Buna seara! Cât timp se administrează Mollers la copii?(4-7 ani)

        • mollers on martie 27, 2018 at 11:01 am

          Buna ziua,

          Moller’s cod liver oil se poate administra pe perioade mari de timp, fara probleme. De ex., Consiliul National de Nutritie din Norvegia recomanda aportul zilnic, neintrerupt de ulei de ficat de cod de la 4 saptamini si pina la viste avansate.

          La noi in tara pediatrii merg cu precadere in sezonul rece (sept – aprilie) pentru cresterea imunitatii / sezonul scolar / vit D.

          Insa se poate da si in timpul verii daca aveti nevoie de aport de vit D / tintiti functia cerebrala / cardiovasculara.

          Va mai asteptam cu intrebari.
          Toate bune
          Echipa Moller’s Romania

  25. Stefan Chiriac on ianuarie 10, 2018 at 8:08 pm

    MÖLLER’S Omega-3 Fishes, Orange, 36 jeleuri – se poate administra unui copil de 2 ani si 2 luni? Care este motivul pentru care este recomandat peste 3 ani? Va multumesc anticipat!

    • mollers on ianuarie 15, 2018 at 8:33 am

      Buna ziua,
      ii puteti da copilului cu conditia sa mestece bine.

      Limita de 3 ani este impusa de autoritati pentru toate produsele farmaceutice masticabile administrate la copii (se considera ca in medie, copilul dupa 3 ani poate sa mestece fara probleme). Din aceleasi motive toate capsulele se administreaza incepind cu 6 ani (cind copilul inghite bine).

      Daca mai aveti intrebari, va stam la dispozitie.
      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

  26. Manuela on ianuarie 10, 2018 at 7:59 pm

    Buna ziua. Am o mica nelămurire. Că doza e stabilită cantitatea de 5ml sau 1 linguriță. Însă toate lingurițele pe care le-am măsurat eu au undeva până în 3ml. 5ml au lingurile. După ce ar trebui să mă iau? Le dau 5 ml sau 1 linguriță? Vrem sa luăm toată familia: băiețel de 1 an și 7 luni, fetița de 4ani și 7 luni și noi, părinții. Mulțumesc.

    • mollers on ianuarie 15, 2018 at 8:28 am

      Buna ziua,

      1 lingurita clasica (din aceea de dulceata de pe vremuri) era un pic mai mare, are 5 ml. Insa suntem de acord cu dvs, sunt multe lingurite mai plate acum care nu au mai mult de 3 ml. Sa fim siguri, puteti masura cu seringa dozatoare o lingura / lingurita de-a dvs., sa stiti cit are. Va sfatuim sa faceti masuratoarea direct cu Moller’s, intrucit cu apa / alte substante pot aparea diferente.

      Pentru baietel si pentru fetita doza zilnica este de 5 ml / zi fiecare (de la frigider).

      Pentru adulti doza poate sa porneasca de la 5 ml / zi (preventiv), dar poate creste fara probleme la 10 – 15 ml daca luati de ex. pentru functia cardiovasculara / reducerea colesterolului si a trigliceridelor sau pentru vitamina D (5 ml contin 400 UI vitamina D, daca aveti nevoie de mai mult puteti suplimenta fara probleme.

      Daca mai aveti intrebari, va stam la dispozitie.
      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

  27. Timi on noiembrie 5, 2017 at 10:38 am

    Buna ziua!
    Am un bebelus de 5 luni si 2 saptamani. Este hranit exclusiv cu lapte martern. Eu ii dau vitamina D3 picaturi, daca cumpar Moller ptr sugari ar trebui sa ii mai dau si vitamina D3 sau Mollerul e deajuns?
    Multumesc ptr raspuns!

    • mollers on noiembrie 5, 2017 at 2:36 pm

      Bună ziua,
      să vă trăiască!
      Trebuie să aflăm câte unități internaționale vit D i-a recomandat medicul. Înțelegem că îi dați Vigantol? 2 picături pe zi?
      Practic îi puteți da fie doar Moller’s, fie Moller’s + Vigantol, numai să nu depășiți numărul de unități internaționale / zi.
      Să puteți face un calcul corect, 1 linguriță Moller’s (5 ml) conține 400 UI vit. D.

      Vă așteptăm cu întrebări,
      Toate bune,
      Echipa Moller’s România

      • Alecu on februarie 23, 2018 at 8:46 pm

        Buna seara!se poate administra si copiilor cu microcefalie? Astept raspuns multumesc

        • mollers on februarie 24, 2018 at 6:03 am

          Buna ziua,
          Da, ii puteti da, Moller’s nu interactioneaza cu medicatia de baza, fiind un produs 100% natural. Insa nu este tratament de prima intentie, discutati si cu medicul copilului.
          Puteti merge cu 5 ml – 10 ml / zi pe perioade mari de timp.
          Multa sanatate, va mai asteptam cu intrebari!
          Moller’s Romania

  28. hut lavinia on octombrie 24, 2017 at 2:42 pm

    am uitat sa mentionez la comentariul meu legat de cat trebuie sa le dau copiilor tinand cont ca cel mic de 8luni are de la medic si 2pic de vigantol iar la cel mare de 4ani 1plic de imunice 10 days( 1plic contine 10 mcg vitamina D) si nu stiu daca pot sa le dau si atunci cand sunt raciti si le administrez alte medicamente si pe ce perioada de timp trebuie sa le dau acest ulei mentionez ca am cumparat cel de lamaie si am primit si cadou cele 30 de capsule va multumesc!

    • mollers on octombrie 28, 2017 at 9:12 am

      Bună ziua,
      mai copiem și aici răspunsul anterior:
      Să o luăm pe rând:
      – durata administrării Moller’s: Consiliul Național de Nutriție din Norvegia recomandă aportul zilnic, neîntrerupt, de ulei de ficat de cod de la 4 săptămâni până la vârste avansate, oricărei persoane sănătoase. La noi pediatrii recomandă în special în timpul lunilor reci (din sept – aprilie), pentru creșterea imunității, a aportului corect de vit D, pentru dezvoltarea memoriei, atenției etc. Prin urmare puteți să mergeți si dvs. pe această rută. Menționăm că dacă copiii au nevoie de Moller’s si pe timpul verii, îl puteți administra fără probleme.

      – băiețel 4 ani: Immunice conține printre altele și 400 UI vit D, dacă 400 UI e cantitatea recomandată de medic atunci ar trebui să îi dați fie Moller’s, fie Immunice; conform protocoalelor de pediatrie, vit D ar trebui administrată continuu, nu doar 10 zile / lună. Recomandarea noastră este să mergeți cu 1 linguriță de Moller’s și atât în tot sezonul rece.

      – băiețel 9 luni: 2 pic de Vigantol conțin 1000 UI vit D, e foarte bună doza; aici puteți să mergeți cu 1 pic Vigantol + 1 linguriță Moller’s, veți obține astfel 900 UI (1 linguriță Moller’s conține 400 UI vit D).

      Dacă sunt răciți nu este nici o problemă să mergeți cu Moller’s în continuare, chiar și în timpul tratamentului cu antibiotic. Practic, dacă le dați Moller’s în fiecare zi nu ar trebui să mai răcească des (epidoadele de răceală se spațiază constant, până nu mai răcesc deloc).

      Capsulele le puteți lua dvs. / alt adult din casă, multă sănătate tuturor!
      Echipa Moller’s Romania

  29. Falfan on octombrie 21, 2017 at 12:07 pm

    Buna ziua.in prezent ii dau fetitei mele de 5 luni immuno b si vigantol.vreau sa stiu daca ii pot da si acest ulei.pediatra nu nea recomandat cate unitati de vit d sa i dau pe zi.eu ii dau 2 picaturi.ideea e ca as renunta la vigantol in favoarea acestui ulei.dar vreau sa stiu daca e bn sa i dau si immuno b pt imunitate

    • mollers on octombrie 28, 2017 at 8:30 am

      Bună ziua,

      2 picături Vigantol conțin 1000 UI vit D, faceți foarte bine. Puteți să îi introduceți Moller’s dar ar trebui să îi dați doar 1 picătură Vigantol + 1 linguriță Moller’s (care conține 400 UI vit D). Deci veți obține 900 UI / zi, ceea ce e bine.

      Rămâne la latitudinea dvs. dacă să îi dați și Immuno B. Practic nu interacționează cu Moller’s însă nu ar mai fi necesar, întrucât Moller’s îi asigură protecția imunitară de care are nevoie.

      Vă mai așteptăm cu întrebări, multă sănătate!
      Echipa Moller’s Romania

  30. Andreea B on octombrie 19, 2017 at 6:30 pm

    Buna ziua!

    Știam ca uleiul de cod Moller’s este recomandat chiar si sugarilor. Am cumpărat însă varianta Cod Liver Oil cu aroma de tutti frutti, pe eticheta căreia scrie : „Doza zilnică recomandata pentru copii de peste 3 ani si Adulți : 5ml” . Întrebarea mea este : acest produs nu este recomandat si copiilor sub 3 ani? Sau copiilor sub 3 ani se dau doar 2,5 ml? ( asa am mai văzut pe alte site-uri ). Am un bebe de 1 an. Imi puteți spune care varianta de ulei ii este indicată?

    • mollers on octombrie 21, 2017 at 5:27 am

      Buna ziua,
      Varianta de lamaie este recomandata bebelusilor incepind de la 4 saptamini si mai apoi copiilor mai mari / adultilor.

      Practic si varianta tutti-frutti se poate administra copiilor sub 3 ani (are exact aceeasi compozitie in ceea ce priveste acizii grasi Omega-3 / vitaminele D, A, E) difera doar gustul. Intrucit aceasta aroma contine si capsuni / fructe de padure, cu potential alergic, autoritatile norvegiene au fost foarte stricte cu limita de virsta.

      Daca stiti ca copilul nu are un fond alergic (din familie), puteti sa incepeti sa ii dati citeva picaturi si apoi treptat sa ii cresteti doza pina ajungeti la 5 ml pe zi (noi avem multi copii care au luat tutti-frutti inainte de 3 ani fara probleme).

      Alternativ, data viitoare sa ii luati sticla de lamaie. Ambele variante se pot consuma (si e indicat chiar) si de catre adulti, sa nu ramineti cu ele neterminate / sa le fi cumparat degeaba.

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune,
      Echipa Moller’s Romania

  31. Florentyna on octombrie 11, 2017 at 6:41 am

    Buna ziua!Am un băiețel de 15 luni,pe care il duc la creșă in fiecare dimineață si ia micul dejun acolo.Nu mi doresc sa le dau o sarcina in plus doamnelor educatoare,ca sa i dea micuțului,in fiecare zi,doza necesară de Mollers.Intrebarea mea este,pot sa i dau eu acasa,la ora 14,cand ii dau lapticul inainte sa l bag la somnic.(Mentionez ca masa de prânz o ia tot acolo.)Se poate da împreună cu Vitamina C??Va mulțumesc!

    • mollers on octombrie 11, 2017 at 10:22 am

      Buna ziua,
      să vă trăiască micuțul și să fie sănătos!
      Nu există vreo reglementare / dovadă științifică cu privire la ora de administrare, practic se poate da la orice oră din zi. Recomandările noastre sunt în general pentru dimineață, să nu uităm de linguriță (să îl obișnuim pe copil).
      Deci puteți da fără probleme la prânz. Imediat după să îi dați să bea ceva (apă, ceai) / sau în timpul mesei (să nu rămână cu senzația uleioasă).
      Nici o problemă cu vit C în paralel.
      La vit. D să fiți atentă, 1 linguriță de Moller’s conține 400 UI / 5 ml, dacă îi dați și altceva să faceți socoteala să nu depășiți.

      Toate bune,
      Echipa Moller’s România

  32. Adriana on septembrie 29, 2017 at 1:02 pm

    Buna ziua,
    Daca un bebelus de 3 luni este alaptat exclusiv, atat mama cat si copilul pot consuma Moller’s?
    Ar fi vorba de supradozaj prin laptele matern ?
    Multumesc

    • mollers on septembrie 29, 2017 at 3:53 pm

      Bună ziua,
      foarte bună întrebarea. Răspunsul este nu, întrucât, în primul rând, se completează rezerva maternă de acizi grași Omega-3. Este foarte adevărat că acizii grași Omega-3 se transmit de la mamă la copil prin intermediul laptelui matern (în studiile clinice s-a dovedit faptul că administrarea zilnică a crescut conținutul de acizi grași Omega-3 ai laptelui matern cu până la 2%). Prin urmare, ce se transmite de la mamă la copil este într-o cantitate controlată.

      În al 2lea rând, în cazul acizilor grași Omega-3 nu se descrie supradozajul (practic avem nevoie în cantitate mare).

      Vă sfătuim să discutați si cu pediatrul copilului, însă din punctul nostru de vedere nu există nici un pericol.

      Vă mai așteptăm cu întrebări!
      Toate bune
      Echipa Moller’s România

      • Adriana on septembrie 29, 2017 at 5:35 pm

        Multumesc frumos!

  33. Cami on septembrie 24, 2017 at 9:06 pm

    Buna seara. Am si eu 2 intrebari.
    1. Gasesc si in Ungaria produsele dumneavoastra?
    2. Am un baietel de 3 ani si 4 luni. Este el putin mai slabut, nu pot sa spun ca mananca putin, dar nici mult…. de sanatos, e sanatos, doar ca la schimbarile acestea bruate de temperatura face febra parca din senin. Ce anume pot sa ii dau si pt imunitate dar poate si pt pofta de mancare? Multumesc

    • mollers on septembrie 25, 2017 at 8:27 am

      Buna ziua,

      mulțumim pt mesaj.

      1. Moller’s nu se găsește în Ungaria din ce știm noi

      2. Vă recomandăm câte 1 linguriță de Moller’s cu aromă de lămâie (sau tutti-frutti) ce știți că îi place mai mult. Să îi dați dimineața, în timpul mesei, imediat să îi dați să bea (apă, ceai, lapte, ce bea în mod obișnuit). Îl va ajuta mult la creșterea imunității, la dezvoltarea sistemului osos, a acuității vizuale, a atenței, memoriei etc. Moller’s nu face direct poftă de mâncare, însă reglează sistemul digestiv.

      Vă mai așteptăm cu întrebări.
      Cu drag,
      Moller’s Romania

  34. Roxana on septembrie 22, 2017 at 7:54 am

    Buna,
    Doresc sa stiu daca Mollers este eficient pentru imunitate scazuta la copil de 11 ani. Daca da,care din produse imi recomandati ca fiind cel mai bun. Fiind la scoala are nevoie si de o capacitate de concentrare mai mare,deci ceva ce ar putea impaca si imunitatea si concentrarea??
    Iar pentru bebelus de 4 luni? Pe timp de vara am intrerupt vigantol iar acum as dori sa incep toamna cu Mollers dar iar nu stiu ce sa aleg. Bebelusul este sanatos,alaptat la san dar si aupliment de lapte praf.

    • mollers on septembrie 23, 2017 at 1:10 pm

      Bună ziua,
      Să o luăm pe rând:

      1. Fetița 11 ani
      – vă recomandăm Moller’s lichid (fie cu aromă de lămâie, fie cu aromă tutti-frutti, ce știți că îi place mai mult). Este cea mai pură formă de a administra acizi grași esențiali Omega-3 (o vor ajuta la dezvoltarea funcției cerebrale, a atenției, concentrării, memoriei, IQ-ului). 1 linguriță (5ml) conține și 400 UI vitamina D- pentru o imunitate de fier.

      2. Bebeluș 4 luni
      – vă sfătuim să începeți cu câteva picături de Moller’s cu aromă de lămâie zilnic, creșteți treptat doza la 2,5 ml în câteva luni, pănă la 5 ml când ajungeți la 6 luni. În funcție de câte unități internaționale vit. D v-a recomandat medicul, puteți să îi dați în completare 1 picătură Vigantol. Mai exact:

      1 picătură Vigantol – are 500 UI vit D
      5 ml Moller’s – 400 UI vit D

      In mod normal, medicul recomandă 1000 UI / zi, însă trebuie să verificați exact.

      Vă mai așteptăm cu întrebări!
      Toate bune
      echipa Moller’s Romania

      • Roxana on septembrie 23, 2017 at 2:54 pm

        Va multumesc pentru raspuns,chiar il asteptam cu mare interes. Renuntam la vigantol in favoarea Mollers,presimt eu ca e mult mai bine asa.

        • mollers on septembrie 23, 2017 at 4:39 pm

          Mulțumim și noi pentru încredere, așteptăm să ne țineți la curent cu evoluția micuților, le dorim să crească mari și sănătoși! Cu Möller’s în fiecare zi!

          Toate bune!

  35. Derevlean on septembrie 5, 2017 at 5:46 am

    Am o fetita de 2 luni , pot renunta la vigantol in favoarea siropului Mollers – lamaie ? Multumesc .

    • mollers on septembrie 5, 2017 at 10:40 am

      Buna ziua,
      da, clar. Avem pediatri care au trecut pe Moller’s (avantajul fiind ca ii dati si vit D si acizi grasi Omega-3 in aceeasi lingurita).

      Sa calculati corect, sa verificati cu medicul cite unitati internationale Vit. D i-a recomandat fetitei: 1 lingurita de Moller’s (5 ml) contine 400 UI vit. D. Daca va trebuie mai multe UI/ zi, puteti creste doza Moller’s fara probleme.

      Va mai asteptam cu intrebari.
      Toate bune, cu drag,
      Echipa Moller’s Romania

  36. Simona on septembrie 2, 2017 at 8:48 am

    Bună ziua!
    Se poate administra și în cazurile de rahitism?
    În ce doze, pentru un copil de 5 ani.

    • mollers on septembrie 2, 2017 at 9:49 am

      Buna ziua,
      da, cu siguranta.
      Pentru a stabili doza corecta va trebuie indicatia de la medic cu numarul de unitati internationale de vit. D / zi necesar precum si intervalul de timp.
      De ex. 1 lingurita Moller’s (5 ml) contine 400 UI vitamina D. Cum in rahitism dozele incep de la min. 1000 UI / zi, puteti creste in consecinta doza de Moller’s la 12,5 ml / zi (1 lingura si jumatate).
      In concluzie, trebuie sa stiti cantitatile recomandate de medic.
      Toate bune
      Echipa Moller’s

  37. Olariu iuliana on septembrie 1, 2017 at 3:38 pm

    Se poate da si vigantol in timpul administrarii cu mollers ,ii mai dau si imunice sirop pt imunitate ,sunt ok sa le dau pe toate ?

    • mollers on septembrie 1, 2017 at 3:54 pm

      Buna ziua,
      practic îi puteți da Moller’s în timp ce administrați Vigantol, cu condiția să faceți un calcul corect la vit. D (câte unități internaționale i-a recomandat medicul). 1 linguriță (5ml) de Moller’s conține 400 UI vitamina D. Imunice conține de asemenea vitamina D tot 400 UI -> este mult pentru copil.

      Prin urmare, ori îi dați Vigantol + Moller’s / ori Vigantol + Imunice.

      Ori puteți să creșteți doza Moller’s la cite unitati de vit D aveti nevoie și îi dați doar asa (fara Vigantol, noi avem multe cazuri de copii care au trecut doar pe Moller’s).

      In ceea ce priveste acizii grasi Omega-3 puteti creste doza fara probleme, aici nu se descrie supradozajul, chiar e mai bine sa ii dati in cantitate mare.

      Daca mai aveti intrebari, va stam la dispozitie.
      Toate bune,
      Echipa Moller’s Romania

  38. Narcisa on mai 10, 2017 at 11:37 am

    Buna ziua,

    Am un baietel de 2 ani si 10 luni, iar de la varsta de 6 luni primeste acest produs minunat aproape in fiecare zi. L-am achizitionat in urma unei recomandari a unui medic pediatru, in urma unui diagnostic gresit, in concluzie pentru un copil perfect sanatos. L-am administrat timp de 2 ani si 4 luni fara intrerupere si tin sa va marturisesc ca este cu adevarat un produs care isi merita toti banii si toate meritele. Copilul are o dezvoltare frumoasa atat din punc de vedere fizic cat si intelectual si nu mi-a racit decat o data pana in prezent.
    Doresc sa va intreb daca se poate administra in acelas timp cu produsul multivitamin secom. Va multumesc.

    • mollers on mai 11, 2017 at 12:47 pm

      Buna ziua,
      Multumim pentru comentarii, astfel de mesaje ne fac ziua mai frumoasa si ne dau avint si aripi sa mergem mai departe!

      Da, se poate administra concomitent cu vitamine, cu conditia sa vedeti doza zilnica recomandata si sa nu o depasiti. De ex., 5 ml Moller’s contin:
      – 400 UI vit. D
      – 833 UI vit. A
      – 11 UI vit. E

      Trebuie sa vedeti si multivitaminele ce cantitati contin, astfel incit sa nu ii administrati baietelului o doza mare.

      Va mai asteptam cu intrebari, va stam la dispozitie!
      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

  39. Roxana on mai 9, 2017 at 7:46 pm

    Buna seara! In ce perioada a anului se poate da acest ulei , avand in vedere ca vara beneficiem de vit.d , natural? Multumesc!

    • mollers on mai 10, 2017 at 8:07 am

      Buna dimineata, foarte buna intrebarea!

      Depinde de cantitatea de vit. D care v-a fost recomandata. Practic, intr-adevar pe timpul verii vit. D se asimileaza in mod natural. Insa, datorita cremelor cu factor de protectie pe care le folosim cind mergem la soare, tot mai multi specialisti seriosi avertizeaza ca vit. D nu se asimileaza foarte bine (pe de alta parte nici nu putem renunta la creme).

      Prin urmare, pe timpul verii fie luati o doza mai mica (2,5 ml / zi in loc de 5 ml), fie luati doza intreaga (in functie de necesarul de vit. D de care aveti nevoie).

      Datorita profilului inalt de siguranta, Moller’s se poate administra pe perioade mari de timp, practic trebuie sa faca parte din dieta noastra zilnica. Consiliul National de Nutritie din Norvegia recomanda aportul zilnic, neintrerupt, de la 4 saptamini de viata pina la virste avansate.

      Daca mai aveti intrebari, va stam la dispozitie.
      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

  40. Oana Cristea on aprilie 17, 2017 at 6:43 pm

    Buna seara, am luat si eu o sticla de ulei cu aroma Tutti- Frutti pentru baietelul de 2 ani si nu inteleg dc scrie ca trebuie administrat doar dupa varsta de 3 ani.Multumesc.

    • mollers on aprilie 18, 2017 at 5:17 am

      Buna ziua,

      Ii puteți da fără probleme dacă nu are probleme alergice la căpșuni / fructe de pădure. În compoziția aromei tutti-frutti intră și aceste fructe, prin urmare este o măsură de extra siguranță luată de producătorul norvegian. Dacă i-ați dat până acum băiețelului căpșuni / zmeură etc. și le-a tolerat bine, nu trebuie să vă faceți griji.

      În rest, compoziția acizilor grași Omega-3 este la fel ca la cealaltă formă (cu lămâie) deci ați făcut alegerea bună.

      Vă mai așteptăm cu întrebări.
      Toate bune,
      Echipa Moller’s

  41. Petronela on martie 19, 2017 at 7:09 am

    Buna și la un copil
    Descoperit cu autism infantil de poate da acest leac mulțumesc va rog sămi răspundeți are 2 ani 7 luni

    • mollers on martie 19, 2017 at 7:17 am

      Buna ziua,
      da, sa ii dati varianta lichida, fie cu gust de lamaie, fie cu gust tutti-frutti. Cite 5 ml / zi (1 lingurita). Il va ajuta mult pe copil, insa ca adjuvant la terapia de baza. Luat pe perioade mari de timp (1-3 ani), il va ajuta sa se dezvolte cognitiv, sa invete sa comunice etc.

      Daca mai aveti intrebari, va stam cu drag la dispozitie. Multa sanatate!
      Echipa Moller’s Romania

  42. Simona on ianuarie 22, 2017 at 10:51 pm

    Vreau sa-i dau si fetiței mele in vârstă de 13 luni.Nu inteleg,5ml se da la copii si la adulți aceeasi cantitate.Nu e prea mult pt.copii?

    • mollers on ianuarie 23, 2017 at 11:54 am

      Buna ziua,

      la copiii foarte mici (pina la 6 luni) se recomanda 2,5 ml. De la 6 luni pina la virste avansate, 5 ml / zi este doza minima de la care se obtin efecte terapeutice. Cum in cazul acizilor grasi Omega-3 nu se descrie supradozajul, practic de la 5 ml doza se poate creste in functie de nevoie / indicatie (de ex., pt functia cardiovasculara, reglarea colesterolului, a trigliceridelor, se poate merge pina la 2 linguri pe zi pentru adult).

      Doza minima de 5 ml este aceeasi si pentru copil si pentru adult, intrucit necesarul zilnic de Omega-3 nu tine de virsta ci de obiceiurile alimentare (practic ar trebui sa mincam de cel putin 5 ori / saptamina peste gras de calitate).

      In cazul fetitei dvs. de 13 luni, sa luati in considerare faptul ca 5 ml Moller’s contin si 400 UI vitamina D – doza profiláctica in Romania. Daca aveti nevoie sa ii dati mai multa vit. D – puteti face asta fara probleme.

      Daca mai aveti intrebari, va stam la dispozitie.

      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

  43. Georgiana on ianuarie 15, 2017 at 8:21 pm

    Unde pot vedea lista ingredientelor, la varianta cu lămâie?
    Multumesc!

    • mollers on ianuarie 16, 2017 at 5:36 am

      Buna ziua,

      ingredientele active le puteti vedea pe site la: https://www.mollers.ro/produse-mollers/the-original-mollers-cod-liver-oil-omega-3-lamaie/

      lista completa este:
      Ingrediente: ulei de ficat de cod – 97%, aromă naturală (lamâie), dl-α-acetat de tocoferil (vitamina E), tocoferoli naturali (antioxidant), palmitat de retinil (vitamina A; în bază de dl-α-tocoferol), colecalciferol (vitamina D; în bază de ulei vegetal și dl-α-tocoferol).

      Daca aveti intrebari, va stam la dispozitie.
      Toate bune
      Echipa Moller’s Romania

  44. Gheorghiu on decembrie 5, 2016 at 8:14 pm

    Buna seara! Pana la ce varsta se poate adminiatra cel cu gust de lamaie? As lua pt fetita de 4 ani,dar si pt cea de 11 luni? Merge mao bine ala cu gust de tutti fruti? Multumesc!

    • mollers on decembrie 5, 2016 at 8:29 pm

      Bună seara,

      Ambele forme se pot administra până la vârste avansate (adulți și vârstnici). Sunt identice la concentrația de Omega-2, vitamina D etc., diferă doar aroma:
      – asfel, Moller’s lămâie se poate administra de la 4 săptămâni + adulți
      – Moller’s tutti-frutti se poate administra de la 3 ani + adulți, doar datorită faptului că aroma conține și căpșuni, cu potențial alergic pentru copilul mic. Dacă copilul nu are fond alergic, îi puteți da fără probleme, avem copii de 1 an pe Moller’s tutti-frutti fără probleme.

      Astfel, atât pentru fetița de 4 ani îi puteți da fie lămâie, fie tutti-frutti, ce știți că i-ar plăcea mai mult.

      Pentru cea de 11 luni, dacă i-ați dat căpșuni și a fost în regulă îi puteți da de asemenea la alegere. Dacă are un fond alergic, mergeți pe varianta lămâie.

      Vă mai așteptăm cu întrebări!
      Cu drag,
      Möller’s România

  45. Milca p on decembrie 1, 2016 at 10:02 am

    Daca ii dau Viț d vigantol ii pot da si ulei?

    • mollers on decembrie 1, 2016 at 10:16 am

      Da – insa sa calculati bine aportul de vitamina D. 1 lingurita Moller’s contine 400 UI vit. D. Daca copilului ii trebuie doar atit (doza profilactica standard), nu ii mai dati si Vigantol. Daca medicul v-a recomandat mai multe UI / zi, atunci fie puteti sa asociati cu Vigantol (pina se obtine cantitatea dorita), fie ii suplimentati doza de Moller’s. Va mai asteptam cu intrebari.

      Cu drag,
      Echipa Moller’s Romania

  46. Lorena on noiembrie 8, 2016 at 1:11 pm

    Se poate administra si bebelusilor care sunt hrăniți cu formula de lapte in care concentratia de vit A este de 357 ug la 100 g de lapte?

    • mollers on noiembrie 8, 2016 at 4:03 pm

      Bună seara, cel mai bine este să întrebați pediatrul. 1 linguriță de 5 ml Möller’s conține 250 micrograme Vitamina A, echivalentul a 833 UI.

      Vă mai așteptăm cu întrebări.
      Cu drag,
      Echipa Moller’s

Leave a Comment